2 appartementen samengevoegd dubbele kosten?

  • Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op juni 13, 20178:35 am door .
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #5354
    geenvvefan
    Deelnemer

      Hallo,

      Ik heb een aantal jaren geleden een huis gekocht wat eigenlijk 2 appartementen zijn.. nu de vve verplicht is willen ze dat ik dubbel ga betalen mag dit?

      verschillende keren hebben we geprobeerd contact met de oprichters te krijgen en steeds het antwoord we hebben het er nog wel over gekregen. Tot vandaag de rekening binnen kwam en toen deed ze alsof ze van niks wist.

      ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen

       

       

      #5355
      William
      Deelnemer

        Alles valt of staat met de splitsingsakte, daarin staat voor welk breukdeel de eigenaars moeten bijdragen aan de totale kosten.
        Als jij daadwerkelijk twee appartement(srecht)en hebt gekocht, zul je dus voor beide moeten betalen.

        #5356
        geenvvefan
        Deelnemer

          En is er ook een manier om niet dubbel te hoeven betalen..?
          Want als het 2 appartementen zouden zijn zou het nu beide onbewoonbaar zijn want er is maar 1 keuken, badkamer en maar 1 voordeur..
          en dit zou dus ook betekenen als de kosten bijvoorbeeld 100 euro per maand worden ik 200 euro per maand zou moeten gaan betalen wel erg veel als je het zo bekijkt

          #5357
          William
          Deelnemer

            Weet je zeker dat je twee appartementsrechten in bezit hebt?
            De enige manier om dit te wijzigen is het wijzigen van de splitsingsakte. Hiervoor heb je (in de praktijk) 100% goedkeuring van alle leden nodig.
            Vermoedelijk zijn de aansluitingen voor de keuken en badkamer nog wel aanwezig, dus in principe zou je er weer twee appartementen van kunnen maken. En tja, je betaalt dus dubbel zo veel als de andere leden (er van uitgaande dat iedereen hetzelfde betaald), maar je woning is waarschijnlijk ook twee keer zo groot.

            #5359
            geenvvefan
            Deelnemer

              Ja dat weet ik zeker.. staat in de akte van levering
              De leden waren het er wel mee eens dat ik niet dubbel hoefde te betalen alleen 1 bestuurslid is het er niet mee eens..
              maar dan ga ik me eens verdiepen in de wijziging van de splitsingsakte
              bedankt voor de info

              #5360
              William
              Deelnemer

                Helaas doet het er niet toe of mensen het er wel of niet mee eens zijn, je ontkomt niet aan de breukdelen in de splitsingsakte 🙂 . En ik vermoed dat je met de kosten die je moet maken om de akte te wijzigen, je bijdrage voor de komende 5 jaar ook zou kunnen betalen.

                #5361
                Rene
                Deelnemer

                  William heeft het juiste antwoord al gegeven. Het is bepalend hoeveel breukdelen aan je appartement(en) gekoppeld zitten in de splitsingsakte.
                  Over de opmerking over het wijzigen van de akte vond ik het volgende artikel wel van toegevoegde waarde: https://www.nederlandvve.nl/vve-nieuws/wijzigen-van-de-splitsingsakte-niet-bedoeld-om-kosten-te-ontwijken/
                  Dus zelfs als er een meerderheid het er mee eens is om de akte te wijzigen (even los van de kosten) zou het als onredelijk bestempeld kunnen worden.
                  De breukdelen zijn gebaseerd op de grote van het appartement. Niet hoe je het gebruikt.
                   

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.