22 nieuw te bouwen garageboxen

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #3675
    Jubbe
    Deelnemer

      Bij mij achter worden 22 garageboxen gebouwd. Dit zijn koopgarages. Ik ben van plan er 1 aan te schaffen. De verkopende maatschappij zegt dat alle kopers  samen een VvE gaan vormen.

      De VvE telt dat alleen voor de garageboxen of ook voor de grond en de eromheen liggende ontsluitingsweg?

      De ontsluitingsweg grenst aan particuliere grond en de eigenaren  willen een achteruitgang die aansluit op die ontsluitingsweg. Mag/kan dat ? Wat voor een procedure moet er doorlopen worden?

      Wat als men zonder overleg toch een achteruitgang maakt?

      Wat als er schade wordt aangericht aan de ontsluitingsweg door een aanwonende die claimt een achteruitgang te hebben?

      Ik hoop op een aantal verhelderende antwoorden.

      #3677
      Bob
      Deelnemer

        Hi Jubbe,
        Om te beginnen is het zaak om te weten wat je exact koopt. Met de aanschaf van een garage ben je van rechtswege direct lid van de VvE. Wat exact eigendom is van de gezamenlijke eigenaars (de VvE) kun je vinden in de akte van splitsing.
        Het is verstandig om die akte op te vragen, samen met de bijbehorende splitsingstekening. Bestudeer die akte, en vind het antwoord op jouw vragen over de eigendom (bijvoorbeeld wie de eigenaar is van de ontsluitingsweg).
        Pas wanneer je de akte kent kun je op zoek naar de andere antwoorden (wat als …..)
        Vriendelijke groet, Bob.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.