Hi Jet,
Geen notulen, dat heb ik vaker meegemaakt.
Helaas kun je daar niet veel tegen doen. Verplicht is om ze op zijn laatst vast te stellen in de volgende vergadering, en dat kan zomaar een jaar later zijn.
Pas in het MR2006 is een termijn van 2 weken na de gehouden vergadering neergeslagen, maar daar heb je niet veel aan. Het geeft wel aan wat “normaal” wordt gevonden.
Je zou nog kunnen kijken of er iets over een termijn wordt geschreven in een eventueel HHR en/of een beheersovereenkomst. Daar zou iets geregeld kunnen zijn.
Omdraaien is misschien ook een handig middeltje. Schrijf op wat er op de voor jou belangrijke punten naar jouw stellige overtuiging in de vergadering is gezegd, besproken en besloten. Geef jouw geschrift uit aan alle leden en het bestuur, met daarbij de aantekening dat je dit doet vanwege het onnodig lang uitblijven van een (concept) van de notulen, en omdat je het nu nog (net als alle anderen) vers in het geheugen hebt. Merk in jouw geschrift op dat iedereen van harte wordt uitgenodigd om te reageren als zij van mening zijn dat jouw verhaal niet correct zou zijn, bij voorkeur ook schriftelijk.
Tot slot, zelf heb ik er een gewoonte van gemaakt om alle vergaderingen op te nemen, net als onze beheerder doet. Kan best eens handig blijken, ook in jouw geval.
Vriendelijke groet, Bob