Geachte leden.
Het volgende is vast al eens besproken, maar kan het niet zo snel vinden.
Wanneer en door wie word een algemene leden vergadering, anders dan de minimaal verplichte ALV georganiseerd of uit geschreven.
Wij als VVE doen elk jaar binnen 6 maanden een ALV, en daar blijft het meestal wel bij. Slechts 1x is een tussen vergadering aangevraagd vanwege een beheerders wisseling en ik vermoed door het bestuur zelf.
Maar nu wil het dat ik onze beheerder zie mailen met (toekomstige) bewoners over eventuele wijzigingen welke enkel door de ALV akkoord bevonden kunnen worden. Hij mailt:
“Hier zijn 2 mogelijkheden:
1.Direct een vergadering uitschrijven; de hiermee gemoeide kosten komen voor je eigen rekening;
2.Zodra er meer agendapunten zijn ter vergadering, wordt er een vergadering door het bestuur en ons uitgeschreven. De kosten hiervan komen voor rekening van de VVE.”
De 2e optie lijkt me denk wel duidelijk mits het bestuur dit wil en alleen dan agenda punten die echt niet kunnen wachten tot de ‘jaarlijkse’ AlV. (bijvoorbeeld overstappen naar andere beheerder i.v.m. opzeg termijn)
Maar voor optie 1 is wel iets meer nodig toch. Meen dat er bij ons in de splitsing akte staat, dat er minimaal 20 van de 104 dit wenselijk vinden.
Of kan 1 bewoner dit ook doen en is vanaf 20 de kosten dan weer voor de VVE???
ik zie jullie antwoorden wel verschijnen
Marlon
-
Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door .