Goedemiddag,
Onderstaand email wisseling met de voorzitter van onze vereniging gehad
Ligt het aan mij maar ik heb het gevoel dat ik het bos wordt ingestuurd ( geschoffeerd ) en kan en mag dit zo maar?? graag jullie input.
Mvgr [naam]
Goedemorgen [naam],
Vragen zijn tot tevredenheid van het bestuur en de technische commissie beantwoord. Offerte van [naam] werd inmiddels geaccepteerd en 1e termijn betaald. Uitvoering werkzaamheden in het najaar.
Nadere toelichting, indien gewenst, volgt tijdens ALV in maart 2023.
Verdere correspondentie over de rookmelders wordt niet meer beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Bestuur [naam vve]
From:
Sent:
To:
Subject: FW: [naam]: aangeepaste offerte rookmelders
Goedenavond [naam],
Ik ben benieuwd naar de antwoorden en herziene offerte van [naam] op onderstaande vragen?
We zijn nu 6 weken verder en zouden ze toch wel eens een antwoord moeten hebben.
Mvgr,
[naam]
Van:
Verzonden:
Aan:
Onderwerp: RE: [naam] aangeepaste offerte rookmelders
Goedenavond [naam],
Hierbij mijn vragen mbt de offerte van [naam].
Ik hoor enkel dat er beoordeeld wordt op de beste prijs , maar er zijn nog wel andere niet minder belangrijke criteria zoals,
*Kosten onderhoud ( onderhoud contract ) op de vergadering wordt gezegd geen onderhoud, in de offerte lees ik “Ingebouwde stof compensatie om ongewenste / onterechte meldingen door vervuiling te voorkomen en de onderhoudskosten laag te houden” Dus toch onderhoudskosten?????
*Onder de kop “Uitganspunten & randvoorwaarden” Je hebt je gerealiseerd dat hier nog een forse narekening uit voort kan komen?
*Onder de kop “Van overheidswege voorgeschreven bijdragen” wat betekend dit zitten er nog ergens verborgen bedragen graag uitleg.
*Hoelang is de garantie.
*Wat zijn de garantie voorwaarden.
*Wat valt er onder de garantie, wat wordt wel en niet berekend/vergoed?.
*Wat zijn de voorrij kosten voor reparatie en/of onderhoud dit lijkt me ook zeer belangrijk want een ding weet je zeker er gaan er uitvallen. Telkens [naam] moet komen zullen hier forse kosten aan zitten, ik kan me herinneren dat je de voorrij kosten van een lokale partij veel te hoog vond.
*Wat is de aanrijtijd bij storingen? Oftewel op wat voor een termijn denken ze een storing op te lossen?
*Jij sprak mij van we vervangen ze zelf wel als er een kapot is, maar wie van de TC is bekend met deze materie ( inregelen programmeren )
Een aantal van bovenstaande punten mis ik in de offerte deze moeten er in staan, je wilt toch weten waar je aan toe bent?
Dan de berekening van [naam]
€ 20.510,- : 132 = € 155,38 per sensor geplaats.
€ 155,38 x 22 = € 3.418,33 en geen € 5.308,-
Tip : Het is in het handels verkeer normaal dat wanneer je er meer van hetzelfde koopt de prijs ( € 155,38 ) naar beneden gaat.
De nu even als rekenvoorbeeld € 155,38 is inclusief vreemde kosten posten en hoort lager te zijn.
Paragraaf 01
Klein materiaal € 354,45 voor een paar pluggen, schroeven en slijtage van gereedschap?????
Project begeleiding en Werkvoorbereiding 15 uur ???? ruim € 1.500,- bij elkaar waarvoor???
Reisuren – niet facturabel / voorrijtarief. Niet facturabel betekend volgens mij niet berekenen, waarom staat daar een bedrag achter.
Paragraaf 02
Klopt niet.
Graag de gewijzigde offerte van [naam] weer aan de leden voor leggen zodat we het aangebodene kunnen controleren want deze verdient niet de schoonheidsprijs.
Bijgevoegd nog een email van de importeur van deze rookmelders, daar komt iets heel anders uit dan [naam] jou doet geloven.
Mvgr,
[naam].
Van:
Verzonden:
Aan:
Onderwerp: [naam]: aangepaste offerte rookmelders
Goedemorgen medebewoners,
Hierbij doe ik jullie de aangepaste offerte van [naam] voor de rookmelders inclusief specificatie toekomen.
De Technische Commissie (namen) heeft geadviseerd om ook een rookmelder te laten plaatsen voor de liftuitgang.
In ons gebouw zijn de meterkasten in de lifthallen gesitueerd en het is bekend, dat meterkasten een voorname risicobron vormen.
In verband hiermee heeft de TC geadviseerd 22 rookmelders extra (2 per verdieping) op te hangen.
Deze rookmelders worden digitaal verbonden met de 3 rookmelders in de appartementen, d.w.z. wanneer de rookmelder vóór de liftuitgang alarm geeft, worden ook de rookmelders
in de twee naastgelegen appartementen aangestuurd en gaan deze alarmeren.
De TC verwacht met deze extra investering de veiligheid voor ons allen te vergroten.
De aangepaste aanbieding bedraagt € 25.818. Met BTW is dat € 31.240.
In het MJOP 2022 hadden we hiervoor € 36.000 opgenomen, zodat we binnen het budget blijven.
In de ALV van 23 maart zullen we eventuele vragen hierover bespreken.
Met vriendelijke groet,