Ik woon in een appartementengebouw met 21 appartementen. Dit gebouw heeft een eigen VvE. Tegenover ons gebouw staat een identiek gebouw, ook met een eigen VvE. Tussen de gebouwen ligt een grasveld met een aantal bomen en een trottoir. Deze strook grond tussen de gebouwen is eigendom van de gemeente. Deze zorgt ook voor het onderhoud zoals grasmaaien en het af en toe verwijderen van onkruid langs de randen van het grasveld.
Vandaag (10 mei 2018) kreeg ik van het bestuur de volgende e-mail:
“Beste medebewoners,
De onkruidbestrijding door de gemeente rondom onze gebouwen laat veel te wensen over. De gemeente is hierop ook al een paar keer aangesproken.
Het bewonersinitiatief bleek ook maar eenmalig te zijn. Daarom hebben beide besturen besloten enkele offertes aan te vragen bij externe bedrijven. Dit heeft woensdagmiddag geresulteerd in het voor een jaar op proef in te schakelen groenbedrijf Knol ( zo nodig 8 x per jaar).
( De steeg waar de schuren aan zijn gelegen blijft ieders verantwoordelijkheid en wordt niet meegenomen).
Zo hopen we het om en rond onze gebouwen netjes en verzorgd te houden.”
Over deze beslissing van beide VvE besturen is totaal geen overleg geweest met de leden van de VvE’s. Het is natuurlijk van de zotte dat wij als eigenaren gaan betalen voor werkzaamheden waar de gemeente voor verantwoordelijk is. Het kan niet anders dan dat de bekostiging uit de VvE bijdragen zal moeten komen.
ik heb het bestuur al laten weten dat ik het totaal oneens ben met de beslissing die genomen is.
Welke stappen kan ik nemen om de beslissing van het bestuur aan te vechten?
-
Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door .