Geen informatie verstrekken

  • Dit onderwerp bevat 18 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op Geen antwoorden door .
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #5916
    Nederlandvve.nl
    Sleutelbeheerder

    Doordat ik veel in het buitenland moet zijn, ben ik vaak maar een week per maand op mijn huisadres.  Daardoor mis ik door het bestuur gemaakte memos en aankondigingen vaak ( worden opgehangen in het mededelingenkastje of in de brievenbus gestopt) verschillende malen ben ik daardoor belangrijke dingen misgelopen. Herhaaldelijk heb ik gevraagd om dit mij per e mail te sturen, zodat ook ik op tijd kan reageren, maar meestal wordt dit ” vergeten”. Wat kan ik hiertegen ondernemen?

    #5919
    William
    Deelnemer

    Je wilt hier iets ‘tegen’ ondernemen? Als het bestuur/beheer een softwareprogramma gebruikt voor de administratie zou het niet zo moeilijk moeten zijn.
    Als zij dat niet doen, zullen ze het continu moeten onthouden dat jij de correspondentie per mail wilt hebben.

    #5922
    de lastige
    Deelnemer

    Ik word expres overgeslagen, daar helpt ook geen software programma tegen. Omdat ik niet vaak thuis ben, heeft het bestuur liever dat de flat verkocht wordt aan iemand” die er wel gewoon gebruik van maakt” woorden van de voorzitter.
    kan ik hier b.v. mee naar de Kantonrechter?
     

    #5924
    William
    Deelnemer

    Hoi,
    De woorden van voorzitter zijn niet goed te praten. Het wel of niet gebruik maken van een appartement is in deze ook helemaal niet belang.
    Wat betreft de correspondentie; Memo’s en dergelijke zijn geen ‘officiële’ VvE stukken natuurlijk. Ik denk dat je pas een punt kan maken op het moment dat je uitnodigingen van vergadering doelbewust niet toegezonden krijgt.
     

    #5928
    Nederlandvve.nl
    Sleutelbeheerder

    Beste…..ik denk dat het handig is dat je iemand, die jouw belangen kan en wil behartigen, gaat machtigen.
    De uitlating van de voorzitter vind ik buiten alle proporties.

    #5929
    de lastige
    Deelnemer

    Dank voor alle reacties, het is een troost dat dit ook door anderen niet normaal gevonden wordt.

    #5931
    Rob
    Deelnemer

    Op zich ben ik het wel eens met bovenstaande reacties mbt tot de houding van het bestuur.
    Toch vraag ik me af of het hierin enige zin heeft om naar de kantonrechter te stappen.
    In de akte wordt vaak meer geregeld dan men denkt zo ook met betrekking tot het versturen van bijvoorbeeld de vergaderstukken.
    In veel reglementen is bijvoorbeeld een tekst te lezen als ” … De oproeping ter vergadering vindt plaats met een termijn van tenminste vijftien dagen ­ de dag van oproeping en van vergadering daaronder niet medegerekend ­ en wordt verzonden naar de werkelijke of, in overeenstemming met artikel 1:15 van het Burgerlijk Wetboek,de gekozen woonplaats van de eigenaars; zij bevat de opgave van de punten der agenda alsmede de plaats en het tijdstip van de vergadering.”
    Ik denk niet dat je van een bestuur hierin enige andere verplichting kan eisen, zoals bijvoorbeeld het versturen naar een email adres.

    #34957
    Nederlandvve.nl
    Sleutelbeheerder

    Eens @ Rob. Het bestuur kan eventueel wel het verzoek honoreren, maar is er zeker niet toe verplicht.
    Ook wij hebben wel eens een verzoek gekregen om de stukken by mail te verzenden. De vragensteller ging ervan vanuit dat iedereen, tegenwoordig, wel een computer heeft. ( incl. mailadres ) !
    Het bestuur heeft zijn standpunt niet gedeeld en het is gebleven bij verzending per post of afleveren in de brievenbus.
    In het geval van ‘de lastige’, lijkt me een gemachtigde, dé oplossing. Mede gezien het feit dat hij melding maakt van met grote regelmaat in het buitenland te verblijven. Mogelijk zonder vast adres.
    Ik vind het overigens wel mooi om te lezen dat hij/zij zich getroost weet.

    #5934
    William
    Deelnemer

    Namens de beheerderskant kan ik melden dat ik graag zou zien dat iedereen de stukken liever per mail heeft  😉

    #5935
    Bob
    Deelnemer

    Het beleid is om alles op papier te stellen en vervolgens in een brievenbus te stoppen. Aldus een bestuurster/bestuurder.
    Beleid is wat mij betreft “het met de ogen strak gericht op het verleden achteruit de toekomst in kruipen”.
    Nederland digitaliseert in rap tempo, en ook/zelfs de overheid regelt steeds meer digitaal. De overgrote meerderheid zit niet te wachten op papier en houtkap.
    De “lastige” verzoekt het bestuur om goede redenen om hem of haar per mail op de hoogte te houden, zodat hij of zij gewoon mee kan doen binnen de VvE.
    “Gelukkig” kan het bestuur een regeltje aanwijzen dat aangeeft dat ze gewoon haar eigen wil kan doorzetten. De leden kunnen ons niet dwingen, dus doen we het (lekker) niet.
    Ach ja, waarom zou enig bestuur, indien het de mogelijkheid heeft, aan redelijke verzoeken van haar leden tegemoetkomen?  Het bestuur maakt het wel uit, heeft haar eigen (vastgeroeste) beleid, en maakt het leven van de mede-eigenaars liever zuurder dan zoeter.
    Ik zou zeggen: “Kanniewaarzijn”.
    Met vriendelijke groet, Bob.

    #5936
    Nederlandvve.nl
    Sleutelbeheerder

    @ William, ik kan me je opmerking goed voorstellen.
    @ Bob zegt:  ” de overgrote meerderheid zit niet te wachten op papier en houtkap ….” Dus…..iedereen dan ook maar aan ‘n tablet?
    ….” Het bestuur maakt het leven van de leden liever zuurder dan zoeter”……Dat is een aanname die geen grond heeft.
     

    #5937
    Bob
    Deelnemer

    Quote
    Dat is een aanname die geen grond heeft.
    Unquote
    Jumping to conclusions ?!
    Moet ik dan uit het relaas van de “lastige” begrijpen dat het bestuur erop uit is om het de “lastige” echt naar de zin te maken?

    #5945
    Bob
    Deelnemer

    Quote
    In het geval van ‘de lastige’, lijkt me een gemachtigde, dé oplossing.
    Unquote
    DE oplossing?
    Deze goede raad kan ik niet plaatsen.
    Kan je deze stelling nader uitleggen?

    #5946
    Nederlandvve.nl
    Sleutelbeheerder

    Lijkt me niet nodig @ Bob. Lees de inhoud van de topic starter.

    #5947
    Bob
    Deelnemer

    Wat kan een gemachtigde doen voor de “lastige” wat hij of zij niet beter of net zo goed zelf kan doen?
    Iedere dag gemachtigd op het publicatiebord kijken?
    Ik kan je niet volgen, de “lastige” wel?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.