Kosten Lift telefoon

  • Dit onderwerp bevat 12 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op Geen antwoorden door .
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #12653
    M@rGe
    Deelnemer

    Ik ben lid van een kleine VvE van 8 appartementen.

    Het volgende:
    Omdat een VvE kennelijk een “zakelijke klant” is betalen we voor de telefoon in de lift die nooit gebruikt wordt €76,o4 per maand aan KPN. Een belbudget abonnement kost slechts €12,50. Dat scheelt op jaarbasis toch  €762,48
    Echter vanwege  het”zakelijke klant” zijn zitten we als VvE vast aan dat hoge bedrag.

    Wie heeft er een goed idee??

    mvg Gerard

    #12654
    M@rGe
    Deelnemer

    Een correctie op het eerdere bericht over de kosten van de lift telefoon, dit is niet €76,04 per maand,  maar PER 2 MAAND. Daardoor worden de bedragen gehalveerd. Nog te hoog natuurlijk…….

    #12655
    Rob
    Deelnemer

    Misschien heb je iets aan het antwoord van Nico in deze discussie !

    #12656
    nico
    Deelnemer

    @Rob: bedankt voor het “tippen”

    @Gerard
    : overweeg eens het opzeggen van de vaste lijn, en hiervoor in de plaats een GSM SLV te laten installeren, Dat kan aanzienlijk in kosten schelen per jaar. Bovendien is er een reele kans dat als jullie een vaste lijn op dit moment hebben, bijv. ISDN, deze op termijn niet meer zal werken.  Dit met alle vervelende gevolgen van dien bij calamiteiten.
    Ik had hieromtrent al eens een uitgebreid artikel over geschreven op mijn website.
    Met betrekking tot het huidige abonnement zie ik even geen relatie tussen een VvE i.c.m. een  zakelijk abonnement? Mijn ervaring in deze gevallen is dat een provider altijd een particulier als abonnee ziet waarmee een contract wordt afgesloten en niet met een hele VvE. Maar goed, in ieder geval is GSM een uitstekend en goedkoper alternatief.
    Mochten er nog vragen zijn, verneem ik die uiteraard graag.
    Nico
     
     
     

    #35057
    Nederlandvve.nl
    Sleutelbeheerder

    Deze aan de koperlijn knopen en je kan KPN opzeggen. Voor de lift verandert er niets. https://vastenmobiel.com/easysaver-8848-quad-band-met-back-up-accu-zwart/
    Zelf simkaart regelen,bij de lift leverancier rekenen ze rond de 10 euro. Ik heb zelf een 300minuten abbo bij youfone van 2,50 kost nu helaas 5 euro.

    #12670
    nico
    Deelnemer

    beste Tazzios,
    klinkt allemaal leuk. Maar ik weet zeker dat dit systeem geen 3-daagse test zelfstandig kan uitvoeren. Nog los gezien of een liftenfirma deze apparatuur zonder voorwaarden naar hun centrale wil laten
    bellen.

    #12676
    Jimbo
    Deelnemer

    De discussie al vaker gehad met KPN voor zakelijke klanten. Puntje bij paaltje sloot ik altijd particuliere ISDN en Internet abonnementen af bij zakelijke klanten omdat het heel veel geld scheelde. Hun antwoord was steevast dat particulieren een mindere service kregen en ik niet op de perfecte zakelijke service hoefde te rekenen bij storingen. Heb zelf ook een prive abonnement op de zaak staan. zowel internet als mobiel. werkt prima. Even overleggen met de onderhoudsfirma van de lift lijkt me het beste, en dan naar een (XL) kpn winkel gaan om eea om te zetten.

    #12686
    M@rGe
    Deelnemer

    Iedereen hartelijk dank voor de reacties tot dusver. In ieder geval voldoende gesprekstof om even met z’n achten aan tafel te gaan om de genoemde mogelijkheden door te nemen.

    #12732
    Nederlandvve.nl
    Sleutelbeheerder

    @nico
    Het systeem hoeft ook geen 3-daagse test te doen. voor het liftsysteem verandert er niets, deze blijft gewoon met koperlijntje verbonden. De oplossing is volledig transparant er wordt alleen vanaf een ander nr gebeld.
    oude situatie:Liftsysteem>koperlijn>netwerkprovider
    nieuwe situatie: Liftsysteem>koperlijn>GSMkastje>GSM netwerkprovider
    Ik weet dat Lift aanbieders hebben dit soort oplossing ook geïntegreerd(GSM+3daagse test) hebben maar daar betaal je 800 euro voor.
     
     

    #12733
    nico
    Deelnemer

    beste Tazzios,
    ik denk dat die 800 euro wel erg aan de hoge kant zijn die jij nu noemt.
    Globaal zijn de kosten:
    1x aanschaffen GSM-Unit (wordt eigendom van VvE)
    maandelijkse GSM abonnementskosten verbiding  + sim + 3 daagse test ca. 15,00 euro / mnd
     
    gr. Nico

    #35059
    Nederlandvve.nl
    Sleutelbeheerder

    De genoemde GSM-Unit prijs  is helaas wat aan ons werd geoffreerd door kone; € 798,= excl. BTW in 2016.
    Sinds dit jaar nieuwe liften van een andere partij. Hierbij heb ik dus eigen simkaarten geregeld die 2.50 per maand kost i.p.v. 12.50.
    Bij aanschaf van de liften extra nagevraagd: de 3 daagse test was onderdeel van het onderhoudscontract en niet van 12.50 per maand. Op de serviceovereenkomst stond de 3 daagse test echter wel onder het gsm abonnementen. Beetje misleidend om gsm abbo`s te slijten zo leek het.
     

    #12814
    M@rGe
    Deelnemer

    De discussie al vaker gehad met KPN voor zakelijke klanten. Puntje bij paaltje sloot ik altijd particuliere ISDN en Internet abonnementen af bij zakelijke klanten omdat het heel veel geld scheelde. Hun antwoord was steevast dat particulieren een mindere service kregen en ik niet op de perfecte zakelijke service hoefde te rekenen bij storingen. Heb zelf ook een prive abonnement op de zaak staan. zowel internet als mobiel. werkt prima. Even overleggen met de onderhoudsfirma van de lift lijkt me het beste, en dan naar een (XL) kpn winkel gaan om eea om te zetten.

    #12815
    M@rGe
    Deelnemer

    Bedankt voor je bericht. Ik ben zojuist, na overleg met de liftleverancier, naar de lokale KPN XL winkel geweest en binnen 3 minuten was het KPN ZAKELIJK abonnement 75.21 p2mnd omgezet naar VAST BELLEN à 13.50 pmnd. Prettig weekend toegewenst.
    Gerard

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.