Nieuw MJOP, kosten plannen om de drie jaar?

  • Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op Geen antwoorden door .
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #10200
    Nederlandvve.nl
    Sleutelbeheerder

    Wij hebben een nieuw MJOP laten maken door een gespecialiseerde partij. Opgeleverd is een MJOP met slechts eens in de 3 jaar kostenposten. Dus 2 jaar helemaal niets, dan 1 jaar wel kosten. Voordeel zou zijn dat je dan in elk derde jaar 1 uitvoerder (of een beperkt aantal) alles kan laten doen.

    Is dit een nieuwe trend? Iemand ervaring met zo’n opzet van het MJOP?

    #10201
    johbwol
    Deelnemer

    Ik heb geen ervaring met een deskundig opgestelde MJOP. U bent het kennelijk anders gewend. Het lijkt mij aannemelijk de kosten op deze wijze te begroten.

    #10204
    nico
    Deelnemer

    voordeel van deze wijze van MJOP is:
    niet elk jaar steeds werkzaamheden (lees:overlast), vast geindexeerde prijzen, geen onnodige dubbelzinnige onkosten ivm wijzigen installatie-componenten etc.

    #10208
    johbwol
    Deelnemer

    Het zijn natuurlijk inschattingen. De werkelijkheid kan te zijner tijd andere keuzes noodzakelijk maken.

    #10209
    DikOz
    Deelnemer

    Dank en ok, er zijn blijkbaar uitvoeringsvoordelen. Hoewel bijvoorbeeld tegenover weinig overlast staat langer overlast in 1 jaar.  Wat minder storend is zal van mens tot mens verschillend worden ervaren.
    De huidige clustering is vrij willekeurig (uitgaven gedurende 3 jaar in jaar 3 plaatsen) over een lange periode van 25 jaar. Zou je clustering van uitgaven niet beter van jaar tot jaar kunnen beschouwen/uitvoeren? Door jaarlijks uitgaven te plannen staan bijvoorbeeld zich herhalende werkzaamheden als schilderen in ieder geval op het juiste jaar en kan je t.z.t beter inschatten of 1 a 2 jaar vertraging wenselijk is.
    @ Nico Waarom geeft clustering/wat is ‘vast geïndexeerd’ ?

    #10223
    nico
    Deelnemer

    hallo DikOZ,
    ik ga even van mijn vakgebied uit: overlast mbt gepland onderhoud kun je beter clusteren, dat is mijn ervaring en ook advies (mits financieel mogelijk uiteraard. Beter 1x per 3 jaar door de zure appel bijten als elk jaar geconfronteerd te worden met onderhoud en overlast
    Bovendien kun je met aannemers een (vooraf) vaste prijs afspreken als een opdracht pas over 3 jaar verstrekt zou worden. In deze constructie is de prijs dus al geindexeerd ervan uitgaande dat de VvE dan wel in het betreffende jaar opdracht verstrekt
    met vriendelijke groeten, Nico Barranca

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.