Afgelopen maand (1-3) hadden wij onze VVE vergadering en hierin dachten wij (als huiseigenaren) allemaal dat wij een nieuwe afspraak hadden gemaakt met onze beheerder. Zij zouden het financiële beheer doen en wij zelf (als kleine VVE van 4 appartementen zijnde) het technische beheer (wat we toch al deden). Hierdoor zouden we veel goedkoper uit zijn. Nu schetste onze verbazing dat deze afspraak niet per direct, maar pas per 1-1-2020 in zou gaan. Na aangegeven hebben dat wij dit alle 3 anders zagen en gevraagd hebben dit alsnog aan te passen, zegt de beheerder de overeenkomst op, waarbij ze aangaven de dienstverlening te willen aanpassen naar of beëindiging per 1/9/19 of dat zij tot einde jaar alleen het financiële beheer doen. Ik heb vervolgens gevraagd wat dit voor de kosten zou betekenen en zij geven aan, hoe dan ook de volledige kosten te berekenen.
Ik heb reeds meerdere pogingen ondernomen om tot een redelijke ovk met ze te komen (een kwartaal minder kosten in rekening brengen, financiële dienstverlening per 1/4 tegen het in de vergadering overeengekomen tarief, volledige dienstverlening tot einde jaar), maar de beheerder is heel stug en weigert enige vorm van redelijk handelen.
nu heb ik enige ervaring wat betreft zakelijk recht en m.i. Is dit contractbreuk en staan zij niet in hun recht minder dienstverlening te verschaffen en wel het volledige bedrag te vangen. Ik ben echter niet bekend met VVE recht. Wat kunnen wij hier tegen doen?