Rommeltje in de VvE

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #3261
    Rob
    Deelnemer

      Soms verschijnt er weer eens een uitspraak van een een rechtzaak m.b.t. een VvE waarbij ik denk, hoe krijg je het toch voor elkaar !
      Dit soort toestanden zijn een goed voorbeeld van wat er zoal fout kan gaan als je een bestuur hebt die van VvE zaken niets af weet en haar bevoegdheden te buiten gaat.

      Overigens ben ik nu wel nieuwsgierig of ze de betreffende bewoner ook nog mee laten betalen voor de gemeenschappelijke kosten van de collectieve CV installatie.
      Tenslotte blijft hij dat conform de splitsingsakte verplicht 😉

       

       

      #3265
      Carla
      Deelnemer

        Tsjongejonge……wat zal die ex-bestuurder zich ongelukkig gevoeld hebben.

        #3266
        William
        Deelnemer

          ‘Overigens ben ik nu wel nieuwsgierig of ze de betreffende bewoner ook nog mee laten betalen voor de gemeenschappelijke kosten van de collectieve CV installatie.
          Tenslotte blijft hij dat conform de splitsingsakte verplicht ?
          Dat vraag ik me ook af. Ik zie geen enkele afspraken met betrekking tot ‘de toekomst’.
          En, hoe slecht moet die algemene verwarmingsinstallatie wel niet zijn geweest dat zelfs de in de zaak beschreven maatregelen (nieuwe kozijnen, lambrisering etc.) niet geholpen hebben?!

          #3279
          Matthijs_ZH
          Deelnemer

            In samenhang met het blijven meebetalen aan de gemeenschappelijke cv-installatie (waarover de kantonrechter geen uitspraak doet) vraag ik me af of hier geen sprake is van een goederenrechtelijke wijziging, omdat immers een deel van de gemeenschappelijke delen uit het complex wordt verwijderd (na de uitspraak: rechtmatig definitief is verwijderd) en vervangen door een buiten rekening en risico van de VvE vallende privé-installatie. Had hier niet een nieuwe, gewijzigde splitsingsakte moeten komen?

            #6911
            dickko
            Deelnemer

              l.s.,
              al jaren problemen met het bestuur van onze VvE ,  zaken zoals : fouten in rekeningen; geen beleid t.a.v. werkzaamheden beheerder ; geen (of onvolledige) antwoorden ; geen inzage in verenigings documenten, en w.s. ook nog fraude ivm zwart uitbetalen.  Wie heeft er advies , hoe ik dit het beste aan kan / moet pakken. dank.

              #6915
              Rob
              Deelnemer

                Hoi Dickko,
                Ik denk dat je er goed aan doet één en ander aan te kaarten bij de kascommissie en bespreekbaar te maken op de vergadering.
                Het blijft bijzonder triest om te vernemen hoe vaak het nog steeds voorkomt dat bestuurders en beheerders weigeren inzage te geven in verenigings documenten, terwijl ieder lid van de VvE gewoon ook mede-eigenaar is van de VvE administratie.
                Helaas zal je die inzage in het uiterste geval via de rechter moeten vorderen.

                #6924
                dickko
                Deelnemer

                  l.s.
                  heb ik als lid ook recht op  gedetailleerd uitgavenbeleid , in wat betreft dit geval , de uitbetalingen als salaris aan   beheerder , of  zou de kaskomissie dit moeten controleren. ?
                  het probleem is dat, wat ik gehoord heb inzake zwart uitbetalen , niet kan staven met bewijzen, dan zou ik echt inzicht moeten hebben in de bankgegevens.
                   

                  #6925
                  Rob
                  Deelnemer

                    Uiteraard zou de kascommissie één en ander ook behoren te controleren.
                    Echter heb je als individueel lid óók recht op inzage in de administratie, zo je kan lezen in je splitsingsakte.

                    #6933
                    dickko
                    Deelnemer

                      l.s.,
                      dank voor de reaktie,
                      w.s  hebben wij hier geen splitsingsakte , vlgs mij is dat bij  appartementencomplexen.
                      hier betreft het een vakantiepark met  vrijstaande woningen.
                      groet

                      #6934
                      Rob
                      Deelnemer

                        Dat kan, die verwarring komt vaker voor !
                        Ik ga er hier op het forum eigenlijk automatisch vanuit dat we te maken hebben met een appartementencomplex.
                        Daar waren mijn bovenstaande reacties ook op gebaseerd !
                        Sorry…. !
                        Over VvE ‘s bij vakantieparken kan ik je niets vertellen.
                         

                        #6938
                        Bob
                        Deelnemer

                          Hi Dickko,
                          Een vakantiepark heeft niet per definitie geen AvS.
                          Als je stelt dat er waarschijnlijk geen AvS is, stel ik dat er mogelijk wel een AvS is.
                          Dat zou je eerst eens moeten uitzoeken/navragen.
                          Met vriendelijke groet, Bob.

                          #6939
                          dickko
                          Deelnemer

                            bestuur heeft mij meegedeeld dat ik geen inzage krijg in de door mij gevraagde stukken :
                            rekeningen aan de vereniging, in en uitgaven (gespecificeerd)  het antwoord luidt verder dat ook de kaskomissie geen gedetailleerde in en uitgaven te zien krijgt . Dit komt bij mij vreemd over …  wat en hoe controleren ze dan ?
                            gr. dickko

                            #6940
                            Rob
                            Deelnemer

                              … het antwoord luidt verder dat ook de kaskomissie geen gedetailleerde in en uitgaven te zien krijgt .

                              Ik mag toch hopen dat er geen enkele kascommissie bestaat die daar mee akkoord zou gaan !

                              #7071
                              dickko
                              Deelnemer

                                gezien al het bovenstaande , overweeg ik als er geen antwoorden komen van het bestuur en als ze op het standpnt blijven dat ik de administratie niet mag inzien , om tijdens de jaarlijkse ledenvergadering een motie (van wantrouwen) in te dienen . weet iemand hoe je zoiets aanpakt en dat vergadertechnisch werkt ?

                                #7081
                                dickko
                                Deelnemer

                                  als vervolg op mijn vorige bericht , even een update : het bestuur heeft mij ondertussen gemeld dat ik inzage kan krijgen in de administratie van 2017 (onder toezicht van de penningmeester)  van  de voorgaande jaren krijg ik geen inzage, het standpunt van het bestur is dat die boeken gesloten zijn . Is dit correct ?  heb ik geen inzage in de administratie van de afgelopen jaren ? wie weet dit ?  graag een reaktie, groet

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.