Goede middag,
Ik ben onderdeel van een VVE met 4 eigenaren. Geconcludeerd is dat niemand weet wat ze aan het doen zijn en dat het daarom uitbesteed moet worden. Er zijn 2 partijen benaderd welke een ‘ongeveer’ bedrag ex de BTW hebben gegeven (?) aan de hand hiervan wordt er per mail
1) eerst gestemd over er wel of niet uit besteed gaat worden, daarna
2) wordt er gestemd, zonder concrete offertes (geen financieel overzicht) voor a) welke partij er gegaan moet worden EN b) de kosten bij of van de maandelijkse bijdrage moet gaan.
Mijn inziens is dit toch een volledig verkeerde volgorde van een stemmen? hoe kan je nu voor iets stemmen wat niet concreet is?
Het zelfde verhaal met het groot onderhoud (voor en achter schilderwerk van het pand). er is, door middel van stemming per mail, gekozen voor een offerte. De voorzitter heeft nu een vermoeden dat het genoemde bedrag niet juist is, dat deze hoger dient te zijn. Kan na een stemming het bedrag nog aangepast worden?
Graag zou ik daarnaast willen weten wat mijn rechten zijn als ik niet akkoord ben met de daaruit volgende verhoging van de servicekosten?
Als je de servicekosten na verhoging niet meer kan betalen mag de VVE de servicekosten dan verhogen omdat ze onderhoud willen plegen?
Mag je de VVE verzoeken te sparen totdat we voldoende in kas hebben om het te kunnen betalen?