Beste forum, ik zoek hulp bij het volgende voorval.
Tijdens het naar boven brengen (3de verdieping) v.e. nieuw bed door een bezorgbedrijf is er op een lagere verdieping een apartement voordeur beschadigd waarbij alleen wat verf is afgestoten.
De eigenaren v.d. deur hebben de bezorgers aangesproken maar die beweren dat de schade er al zat. Ik zelf heb het voorval niet zien gebeuren en kwam er iets later bij kijken. Vervolgens hebben de mensen van de schade niets meer gezegd en is de bezorging afgerond.
Er is toen verder niets ondernomen door de eigenaren van de beschadigde deur. Nu ineens een maand verder hoor ik van de VVE bestuurder dat ik de schade aan de deur moet betalen omdat het bed bij mij geleverd werd en dat ik de schade aan de VVE had moeten melden.
Ik heb hierop geantwoord dat ik niet in zie waarom ik nu voor de schade moet opdraaien omdat:
a) de eigenaren met de schade geen actie (durfden te) nemen.
b) Er ruim een maand later pas gereageerd wordt en niemand kan aantonen of de schade er al zat.
c) De leverancier de schade heeft gemaakt aan die deur in het trappenhuis en niet ik.
d) Volgens mij de VVE bestuurder me niet kan dwingen om de rekening te betalen voor het overschilderen van de hele deur terwijl bijwerken voldoende is tot de eerst volgende schilderwerkzaamheden aan alle deuren.
e) Ik denk dat dit een zaak is tussen de eigenaar met de schade en het bezorgbedrijf.
Volgens mij zou de bestuurder kunnen proberen de schade te verhalen op het bedrijf maar aangezien ze zo lang hebben gewacht schat ik die kans klein in en lijkt me het bijwerken de beste optie.
Bij wie ligt nu de verantwoording en wie moet betalen en wat moet je herstellen, de hele deur verven of alleen bijwerken.
Ik hoop dat jullie hier antwoord op kunnen geven want het wordt nu een welles/ nietus situatie die de onderlinge verstandhouding niet beter maakt.
Alvast bedankt.
Andreas
-
Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door .