Wat doen met Extra Onderhoudskosten na te laat melden?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #38255
    Rotterdam57
    Deelnemer

      Onze VVE bestaat uit een onder- en bovenwoning. In de notulen eind 2020 is opgenomen dat bewoonster de staat van het schilderwerk zou bekijken in 2021. Er is geen melding gemaakt, maar nu blijkt op aandragen van controle door onderbewoonster dat de dakkapel veel extra onderhoudskosten nodig heeft omdat er niet tijdig genoeg onderhoud is gepleegd. Is de bovenbewoonster dan nalatig geweest? En moeten deze extra kosten vanuit de VVe betaald worden, of dient de bovenbewoonster deze (deels) te vergoeden?

      Graag jullie advies! Alvast dank 🙂

      #38259
      monaster
      Deelnemer

        Zie de Splitsingsakte!!
        De ALV beslist!

        #38261
        Rotterdam57
        Deelnemer

          Bedankt voor je reactie! Maar is het dan niet haar woord tegen dat van mij? 50/50
          Er zitten maar 2 woningen in de VVE, waardoor ALV dus bovenbewoonster en ik en mijn partner bestaat.

          #38263
          monaster
          Deelnemer

            Tsja, dat blijven moeilijke problemen. Je zult er toch samen uit moeten komen. Misschien een derde met verstand van zaken, waar jullie allebei vertrouwen in hebben, inschakelen.
            Wat is geregeld in de Splitsingsakte mbt onderhoud van de dakkapel, en wat zou er moeten gebeuren.

            #38295
            Rene
            Deelnemer

              Jullie zijn samen de VVE. En je hebt vanuit bestuurlijk oogpunt blind vertrouwd op ‘t oordeel van je medebestuurder. Maar een verkeerd oordeel is niet persé direct nalatig. Zelf had je ook kunnen gaan kijken, maar hebt dat je ook niet gedaan. Ben je dan zelf ook nalatig? Je hebt dus bestuurlijk taken verdeeld, maar vanuit de vereniging gezien blijft de vereniging verantwoordelijk voor ‘t onderhoud. Niet een individuele eigenaar.

              Ik ben daarom van mening dat het gewoon een tegenvaller is voor de VVE. En dat het dus volgens ‘t breukdeel moet worden bijgedragen aan de VVE als er niet voldoende reserve is.

              Zie de Splitsingsakte!!
              De ALV beslist!

              De ALV beslist over ‘t onderhoud (hoe en wat). Dus als je daarmee bedoelt dat ‘t een verkeerde inschatting op conto van de ALV was, dan heb je gelijk. Maar de ALV beslist niet over een (her)verdeling van de kosten. Dat staat bij voorbaat vast in de AvS. De ALV kan dus niet beslissen om de kosten voor gemeenschappelijk onderhoud bij één of enkele leden neer te leggen. Los van een feit dat in een klein 50/50 VVE je daar niet snel een meerderheid van stemmen krijgt.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.