Ons bestuur heeft met de externe ingehuurde beheerder afgesproken dat deze voor groot onderhoud (boven de €2000) meerdere offertes aanvraagt. Deze gaan vervolgens allen met een advies van de beheerder naar het bestuur. Het bestuur beslist dan wie de opdracht krijgt.
Onlangs is naar vore gekomen dat niet het Bestuur maar de Vergadering de winnende offerte moet kiezen. Ik vind dat niet praktisch (iedereen alle offertes, eenmaal per jaar beslissen) en belangrijker ik vind het niet in overeenstemming met de verantwoordelijkheden van het bestuur, zoals:
- MR 1992, art 38.1: De vergadering beslist over het beheer van de gemeenschappelijke gedeelten en de gemeenschappelijke zaken en rechten, voor zover de beslissing hierover niet aan het bestuur toekomt.
- MR 1992, art 38.2 De beslissing over het onderhoud van de gemeenschappelijke gedeelten en de gemeenschappelijke zaken berust bij het bestuur. Het bestuur kan echter geen onderhoudswerkzaamheden opdragen die een bedrag dat door de vergadering zal worden vastgesteld te boven gaan, tenzij het daartoe vooraf door de vergadering is gemachtigd.
(wij hebben daar geen wijzigingen in de AvS). De machtiging hierboven wordt door het bestuur verkregen door de ALV-goedkeuring van de jaar- of meerjarenbegroting, afhankelijk van waar de post begroot staat. De vergadering zou dan wel beslissen over posten en bedragen, maar niet over de keuze van de winnende offerte.
Wie kiest bij jullie, Vergadering of Bestuur?
-
Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door .