Reageer op: Verplichtingen/verantwoordelijkheid van kascommissie bij direct aftreden bestuur

#11450
teckelodorus
Deelnemer

    Johbwol, fijn dat je meedenkt.
    Wij hebben 24 leden en heb 200 breukdelen nodig en die krijg ik wel bij elkaar gezien het feit dat zeer recent 6 leden met totaal 250 breukdelen onder mijn initiatief tegen een aktewijziging hebben gestemd.
    Deze aktewijziging spitste zich toe om de privé cv ketels te wijzigen in eigendom van de VvE. Dit om het doordrijven, dat we van het gas af moeten en over moeten stappen op elektrische CV ketels in eigendom van de VvE. Hiervoor zou dan een lening van 140.000,= plus kosten (totaal zou dat ca. 180.000,= zijn) door de VvE op zich genomen worden. Wat voor konsekwenties dat zal hebben voor het MJOP/servicekosten wordt niet over gerept en dat de verbruikskosten in geld dan ca. 2,5 keer meer kosten en dat er allerlei voorzieningen in het appartement moeten plaatsvinden en dat ook geld kost, daar werd op individuele basis, werd ook niet over gerept.
    Deze zaken en nog meer heb ik schriftelijk aan de orde gesteld en dat wordt niet in dank afgenomen, maar meer nog: niet alles wordt onderkend.
    Mijn conclusie is dat zij zijn vastgelopen in het Energie dossier en de zwarte Piet van hun directe aftreden bij mij neer leggen. (aftreden 10 maart)
    Ik heb daar naar alle bewoners toe direct op gereageerd en uitleg gegeven op 11 maart.
    Tot nu toe geen enkele reactie van ( afgetreden) bestuur en 15 andere leden, die het “beleid”van dat bestuur blindelings volgden.
    De bal ligt m.i. bij deze groep.In de eerste instantie had dit bestuur natuurlijk een vergadering moeten beleggen en in deze vergadering een nieuw bestuur samen te stellen.
    Ik zoek nog steeds naar keiharde antwoorden, wie nou verantwoordelijk/aansprakelijk is voor deze stuurloze periode(hoelang?). Ik begrijp dat het de leden van de VvE zijn, echter fysiek van dag tot dag in daadwerkelijke uitvoering is het toch maar stuurloos.