Reageer op: Ervaringen met beheerders

#12127
Anoniem
Deelnemer

    Ik vermoed dat daarin is vastgelegd dat de bestuurder tot 500 euro gemachtigd is.

    Vermoed! Waarom weet je het niet zeker?

    Ik voel me niet zo lekker met deze constructie.

    Waarom niet? Je vermoedt slechts dat het zo geregeld zou zijn.
    Nou, ik vermoed dat het om een autorisatie van 500 euro gaat. De KvK omschrijft dat nu eenmaal niet duidelijker. Wat ik zeker weet is dat de beheerder bij de KvK heeft laten vastleggen dat hij volledig geautoriseerd is.

    Vraag: is het normaal dat de externe beheerder alle autorisaties heeft? Ik kan er in het contract tussen VvE en Beheerder overigens niets over vinden.

    Vraag eens bij eigen bestuur en beheerder na OF het überhaupt zo geregeld is zoals je vermoedt, en vraag bestuur en beheerder eens WAAROM het zo geregeld is. Die zouden het moeten weten EN kunnen uitleggen.
    Ik heb het idee dat je je niet goed voor kunt stellen dat er situaties zijn waarin bestuur en beheerder gewoon niet mee willen/kunnen werken. Ik heb de overeenkomst, daar staat niets in over een afspraak m.b.t. de autorisatie en ik vraag hier of het normaal is dat dit zo is vastgelegd. 

    Maar waarom je de bestuurder dan een beperkte en de beheerder een volledige autorisatie zou geven, ontgaat mij.

    Het is slechts een vermoeden toch!? 😉
    Nee, ik vermoed dat de bestuurder tot 500 euro geautoriseerd is. Het bedrag doet er verder niet zoveel toe, het gaat me om de verhouding tussen bestuurder en beheerder zoals die bij de KVK is vastgelegd

    Onze professionele beheerder heeft bij de KvK laten vastleggen dat hij volledig geautoriseerd is.

    De beheerder handelt zoals afgesproken in de beheersovereenkomst. De beheerder bepaalt niet hoe het geregeld wordt/is. Daar gaat de vergadering over, en/of het bestuur.

    Hoe het zou moeten zijn begrijp ik inmiddels echt wel. Je gaat er dan van uit dat een bestuurder qua kennis evenwaardig is aan de beheerder. Dit is hier verre van het geval; het bestuur heeft geen idee wat de overeenkomst inhoudt maar heeft hem wel getekend.
    Registratie van achtereenvolgende besturen had al jaren niet meer plaatsgevonden. De nieuwe beheerder heeft dit opgepikt maar heeft zich wel met alle autorisaties in laten schrijven. Het bestuur weet van niets en wijst naar de beheerder..
    Na een aantal indringende gesprekken heeft de bestuurder zich zeer onlangs teruggetrokken. Er is geen archief, geen logboek, geen schoonmaakprogramma, geen inzicht in lopende overeenkomsten en vergoedingen… dus kom mij maar niet aan bij wie ik wat zou moeten kunnen navragen want het is er niet. De beheerder zit in het zelfde schuitje, die heeft de zaak in deplorabele toestand overgenomen wat ik ook onbegrijpelijk vind want ik had deze klant fijn in de wachtkamer gezet.
    De leden is verzocht om schriftelijk in te stemmen met het benoemen van tijdelijke bestuurders die orde in de chaos kunnen scheppen, het boekjaar kunnen afsluiten zodat de ALV al dan niet decharge kan verlenen en om een sluitende begroting voor 2020 te maken. Daarvoor is een unaniem resultaat en 100% opkomst nodig.
    We hebben niet met een beginnend brandje te maken maar met een hardnekkige ondergrondse veenbrand waarvoor met groot materieel uitgerukt moet worden.