Reageer op: Wetsvoorstel notificatieregeling oplaadpunten VvE’s gepubliceerd

#36070
Rob
Bijdrager

Ik krijg steeds meer de indruk dat ze daar in Den Haag platgezegd geen ruk geven om de verbetering van het functioneren van VvE’s, tenzij het gaat om het behalen van de klimaatdoelen.
Vorige keer stond te lezen dat VvE’s een belangrijk aandeel hebben in de bebouwde omgeving en daar dus veel mogelijkheden lagen in het halen van de klimaatdoelen.
De wetgeving werd “verbeterd” en VvE’s kregen de mogelijkheid om geld te gaan lenen.
Daar verbetert het functioneren van een VvE natuurlijk niet mee maar de VvE kan met zo’n lening wel lekker het “onderhoud”, lees verduurzamingsprojecten mee financieren.

En ook nu lees ik weer:

Citaat uit de MvT;
“… Elektrisch vervoer wordt steeds populairder. Daarnaast streeft het kabinet ernaar dat uiterlijk in
2030 alle nieuwe auto’s emissieloos zijn. Om aan de laadbehoefte van elektrische auto’s te
kunnen voldoen wordt in de private sector een grote behoefte aan laadinfrastructuur van
elektrische auto’s verwacht. Het huidige tempo van uitrol van laadinfrastructuur is onvoldoende
om dit doel te behalen. Een versnelling van de uitrol van laadinfrastructuur is dan ook
noodzakelijk.

… VvE’s spelen een belangrijke rol bij de plaatsing van voldoende oplaadpunten in de private sector.
In Nederland bevinden zich 1,2 miljoen woningen in een VvE. Dit komt neer op 17% van de totale
woningvoorraad.14 Een snelle uitrol van oplaadpunten is hierdoor noodzakelijk, voornamelijk in de
provincies Zuid-Holland, Noord-Brabant en Noord-Holland.”

Naar mijn mening wordt alleen om dat doel te bereiken nu de wetgeving een piepklein beetje aangepast.

Persoonlijk ben ik van mening dat het complete voorstel zoals in het eerder aangehaalde document te lezen is een echte verbetering zou zijn voor het functioneren van VvE’s, meer helaas … !