Kun je als VvE-lid zelf een klusjesman inschakelen?

In een Vereniging van Eigenaren (VvE) is het een veel voorkomend probleem. Als er iets gerepareerd moet worden, dan moet vaak eerst het bestuur gebeld worden. Die moet dan offertes aanvragen en daarna opdracht geven aan een klusjesman. En als het om een grote klus gaat, dan moet vaak zelfs een vergadering georganiseerd worden. De eigenaar die het probleem heeft gemeld moet dan vaak lang wachten, vooral als het bestuur niet meteen tot actie overgaat. Niet alleen voor die eigenaar vervelend, maar ook voor het bestuur of een beheerder vaak een flinke rompslomp. Al helemaal als het om kleine klussen gaat. Maar dat probleem is vanaf nu voorbij.

VvE-lid kan via app opdracht geven voor reparaties

Nederlandvve.nl is om het probleem op te lossen een samenwerking aangegaan met Zoofy. Zoofy is een soort combinatie van Werkspot en Uber. Binnenkort kan iedereen via de app van Zoofy een klusjesman inschakelen om bijvoorbeeld een lekkende kraan te repareren, of om de intercom te maken. In VvE’s is echter het bestuur bevoegd om opdrachten tot herstel te geven, maar de individuele leden niet. Daarom wordt de app van Zoofy zo ingericht, dat VvE-leden toch opdrachten kunnen geven voor reparaties in het gebouw. En dat helemaal in lijn met de regels van de splitsingsakte en de modelreglementen.

Zoofy app voor VvE’s: zo werkt het

Om de app geschikt te maken voor VvE’s, hebben de ontwikkelaars goed gekeken naar de reglementen van VvE’s. Belangrijkste is dat het bestuur opdracht moet geven, mits de vergadering een mandaat daarvoor heeft gegeven. Zoofy werkt zo dat in de app kan worden aangegeven of een klusopdracht privé is, of voor de VvE. In dat laatste geval wordt er automatisch een push-bericht gestuurd naar het bestuur van de VvE, die de opdracht kan beoordelen en goedkeuren. Dat gebeurt allemaal via de app. Vervolgens neemt de Zoofy klushulp zelf contact op met de betreffende eigenaar om een afspraak te maken voor de werkzaamheden. En als alles naar tevredenheid is afgerond, wordt de factuur naar de VvE gemaild en het verschuldigde bedrag automatisch geïncasseerd.

VvE moet mandaat geven aan bestuur

Het enige dat de VvE’s zelf nog moeten verzorgen, is dat er een besluit wordt genomen waarin het bestuur mandaat krijgt om tot een bepaald bedrag onderhoudswerkzaamheden op te dragen. Als dat gebeurd is, hoeft er dus niet elke keer een vergadering georganiseerd te worden als er een kleine reparatie moet plaatsvinden. Alles kan vervolgens dus via de app van Zoofy. Een klusjesman inschakelen voor de VvE was nog nooit zo makkelijk.

Zoofy-app: coming soon!

De Zoofy-app wordt binnen enkele weken gelanceerd. Zodra dat gebeurd is, wordt u daar via deze website over geïnformeerd. Tot die tijd kunnen VvE’s toch gewoon hun klusopdracht aan Zoofy geven. Dat gaat super eenvoudig via de website van Zoofy.

Klusjesman voor al je klussen op Zoofy

Dit bericht is geplaatst op  dinsdag 2 juni 2020.

Reacties


Discussiëren over dit onderwerp? Ga naar het VvE-Forum op VvE-Forum.nl

Reageren op dit artikel kan hieronder.
Wilt u discussiëren of heeft u een vraag? Surf dan naar VvE-Forum.nl

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Alle velden gemarkeerd met * moeten worden ingevuld.

  • Klusjesman nodig?

    Regel het snel en eenvoudig via Zoofy!

    Klik hier...