3 lid, kunnen 2 stemmen handelen?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #39390
    RegelAlles
    Deelnemer

      Onze VVE heeft 3 leden.
      Ik ben benieuwd of dit betekent dat 2 stemmen op elk moment een beslissing kunnen nemen.
      We hebben één lid dat eigenaar is, maar zijn appartement verhuurt als investering en het kan weken of maanden duren voordat hij reageert.

      Onze Splitingsakte is uit 1974. Het is 6 pagina’s, en met onderzoek denk ik dat, tenzij anders vermeld, de Algemene Regels van de modelakte uit 1973 van toepassing zijn.
      Ik vraag het omdat ik soms zie dat voor een Stem een percentage, 25% of iets anders vereist is.
      Bedankt

      #39392
      RonaldL
      Deelnemer

        Gewone besluiten wel
        Art 37 lid 5 dus niet, daar geldt 75%.

        #39398
        RegelAlles
        Deelnemer

          Het spijt me, dus als VvE van 3 personen kunnen we nooit iets overeenkomen tenzij we het alle 3 eens zijn. Is dit correct?
          Bedankt

          #39399
          RonaldL
          Deelnemer

            Excuus als ik niet duidelijk was.
            Het quorum is ten minste 66%.
            Dus als 2 van de 3 aanwezig zijn, mag de vergadering geldige besluiten nenen.
            Voor normale besluiten is meerderheid nodig, dus de 2 aanwezigen moeten beide vóór zijn.
            Voor besluiten zoals bedoeld in Art 37 lid 5 moet ten minste 3/4 vóór zijn, dus als nu van de 2 aanwezigen ze allebei vóór zijn, is voorstel aangenomen en geldig.
            (Mijn vorige post was niet compleet)

            #39401
            RonaldL
            Deelnemer

              PS.
              Ik ging er van uit dat de stemverhouding 1/3 1/3 1/3 is. En geen afwijkend breukdeel.

              #39403
              RegelAlles
              Deelnemer

                Juist, 1/3…
                en
                Bedankt

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.