Beste forumleden:
Op een ALV is besloten om alle (kleine) klusjes in en om de flat, te laten doen door een klusjesteam. Hier hebben zich minstens 5 mensen vrijwillig voor aangemeld.
Een van de klusjes is het maaien en snoeien van het gezamenlijke parkeerterrein. Vroeger werd dit gedaan door een echtpaar en eigenaar van een appartement. Zij kregen hier steeds 60 euro per keer voor en deden dit 3 tot 4 keer per jaar.
Omdat de ALV besloten heeft alle klusjes, waaronder het maaien/snoeien door het klusjesteam te laten doen (gratis) heeft een van de leden van het klusjesteam dit ook gedaan. Het echtpaar had gezegd hem de eerste keer te helpen maar heeft dit nooit gedaan.
3 leden van het bestuur vonden echter dat het niet ‘goed’ genoeg gedaan was en zonder het klusjesteam of degene die het gemaaid had, of de ALV op de hoogte te brengen, besloten dat het echtpaar het weer mocht doen, ook weer met betaling van 60 euro per keer.
Niet alleen is dit niet goed voor de saamhorigheid van de leden van de VvE maar ook is het in strijd met de wet: De ALV heeft besloten dat deze klusjes (gratis en voor niets) gedaan worden door het klusjesteam maar het bestuur heeft zonder ook maar met iemand te overleggen, besloten dit besluit niet uit te voeren maar een ‘opdracht’ gegeven aan het echtpaar.
Ook toen er nog een lid van de VvE (mijn partner en ik) een keer gemaaid/gesnoeid hadden (gratis want ook wij zijn lid van het klusjesteam) hing er drie weken daarna weer een briefje van het echtpaar dat zij gingen maaien.
Op mijn mail aan hen en aan het bestuur dat dit niet hoefde omdat er onlangs nog gemaaid/gesnoeid was, werd gereageerd met: tja, wij gaan dat gewoon doen want wij hebben opdracht gekregen van het bestuur).
Ik heb toen een mail gestuurd naar het bestuur dat ze onwettig bezig zijn (ALV besluit, bestuur voert die besluiten uit) maar dat kan ze niet schelen, zij zijn 3 tegen 2 en vinden dat ze dit gewoon mogen doen.
Klopt dit? En als het niet klopt, wat kan ik hier dan aan doen?
Mvg, Mica