MJOP, taak van beheerder ?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #9889
    Anoniem
    Deelnemer

      Als er in de beheerders overeenkomst staat:

      Technische bouwkundig beheer.

      Het agenderen van planmatig onderhoud op basis van een door de vergadering vastgestelde meer jaren onderhout begroting. Het opstellen van een kostenbegroting met betrekking tot de in het komende jaar aan te bevelen respectievelijk uit te voeren groot onderhoud.

      Kan ik er dan vanuit gaan dat het formuleren van een MJOP een taak van de beheerder is en dat daarvoor geen extra kosten voor in rekening gebracht kunnen worden.

      In dit geval betreft het een factuur aan de VvE omdat de beheerder een advies bureau heeft ingeschakeld.

      #35011
      monaster
      Deelnemer

        Uit je bericht lees ik dat de vergadering (=ALV) een MJOB heeft vastgesteld. De beheerder agendeert jaarlijks wat er volgens dit MJOB aan de orde is vwb onderhoud. Ik zou dus zeggen er staat dat de ALV een MJOB vaststelt, dus geen werk voor de Beheerder.

        #9907
        DikOz
        Deelnemer

          Ik ben het eens met monaster. Wel vind ik dat de beheerder niet zelfstandig een bureau kan inschakelen als dat niet in het contract staat. Ook het zinsdeel  over het door de vergadering vastgestelde MJOP, impliceert dat er een grote betrokkenheid of zelfs verantwoordelijkheid erkend wordt door de beheerder voor het opstellen van een MJOP door de ALV.

          #9911
          DikOz
          Deelnemer

            @ svh250744
            Een hele andere vraag, wat kostte het en wat leverden het advies bureau op?
            Wij hebben net een MJOP laten maken, kosten ca. €1500. Het gebouw is geïnspecteerd, maar sommige onderdelen worden op gemiddelde levensduur ingeschat. Opgeleverd wordt een 25-jarig MJOP, op papier en digitaal. Ik heb het nog niet gezien.
            Ik maak onderscheid tussen het MJOP (plan wat, wanner tegen welke ingeschatte kosten) en het MJOB. In het MJOB worden kosten, verrekening reservefonds en noodzakelijke bijdragen aan het fonds worden berekend, met inflatie en rente (nu even nul). En in het begrotingsdeel komen ook uitgaven voor die niet als onderhoud worden gezien maar wel ten laste van het reservefonds komen, bijvoorbeeld het opstellen van het MJOP elke .. jaar.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.