Achterstallig betalen VVe bijdrage

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #8892
    Patricklimbo
    Deelnemer

      De betreffende account heeft wel een paar kanttekening geplaatst daar in het jaar 2014 een tweetal maanden door het vorige bedrijf zijn geboekt. Helaas is de vorige administrateur ook niet lang daarna overleden. Begrijpelijk dat er dan meer tijd nodig is om het eea goed te verwerken. De externe account geeft wel aan dat het een kwalijke zaak is dat dit lang heeft geduurd. Mbt de vraag of de jaarrekening niet eerder gemaakt kon worden geeft de externe accountant geen antwoord.
      De week voor kerst hebben wij eindelijk de jaarvergadering waarin het eea verder wordt toegelicht. Zelf ben ik met 2 andere eigenaar hier steeds achteraan blijven gaan om dit duidelijk te krijgen. Opzich hebben ze wel nu, na lang getouw trek, iets op papier af gegeven maar we hebben, denk ik, nog een lange weg te gaan.
      1 van de punten die wij tijdens de vergadering willen bespreken is het ontslag van de voorzitter en vice-voorzitter omdat deze (in onze ogen) gefaald heeft met toezicht houden en de gang van zaken mbt de “oude” VVe rekening heeft belemmerd. Hier heeft zij namelijk toegang tot als rechtspersoon. Onze huidige administrateur heeft dit kennelijk niet geweten en er lang over gedaan om inzicht te krijgen bij de “oude” bank”. Hierdoor hadden zij niet de inzicht die zij moeten hebben om het eea na te kijken.
      Hopelijk weten we binnenkort meer. Ik zal dan ook weer wat posten over hoe en wat tijdens de vergadering.

      #8893
      monaster
      Deelnemer

        Heb je het ontslag van de Vz ingebracht als agendapunt voor de ALV??

        #8894
        Rob
        Deelnemer

          Ook wanneer de voorzitter en vice-voorzitter ontslagen worden lijkt het mij persoonlijk niet verstandig om als VvE beide heren decharge te verlenen.
          Waarom zou je als VvE de eventuele aansprakelijkheid van dit wanbestuur over willen nemen?
          Carla schreef : “… Nu is het maar te hopen dat er geen mutaties hebben plaats gevonden want anders zou je , als VvE, ook hier nog mee te maken kunnen krijgen.”
          In de reglementen is vastgelegd dat het bestuur jaarlijks een vergadering moet houden waarin de tevens de definitieve bijdragen worden vastgesteld.
          Wanneer eigenaren die definitieve bijdragen niet binnen een termijn hebben voldaan moet die schuld omgeslagen worden over de andere eigenaren.
          Nu het bestuur dit al die tijd heeft nagelaten hebben eigenaren die hun appartement verworven hebben ná het moment waarop de schulden feitelijk omgeslagen hadden moeten zijn naar mijn mening (flinke) financiële schade opgelopen door dit wanbestuur.
           

          #8895
          Patricklimbo
          Deelnemer

            Dank voor de reactie’s. Zelf wil ik zowiezo geen decharge verlenen aan dit bestuur daar ik geen vertrouwen heb in dit bestuur. Tevens is de schuld geen €240.000,- maar bijna €60.000,-. Een stuk minder gelukkig maar toch genoeg geld.
            We hebben genoeg vragen om op de vergadering te bespreken. Het huidige bestuur zou ik zelf graag weg willen hebben om zo ergens te beginnen met schoon schip te maken. Onze administrateur is een externe firma die (naar mijn idee/gevoel) blij is met de huidige voorzitter/vice voorzitter.
            Toen ik de uitnodiging kreeg met de agenda heb ik gelijk een serie punten naar het bestuur gestuurd om dit tijdens de vergadering te bespreken. Mij is per mail bevestigd dat dit ook besproken zal worden. Ik ben alleen bang dat merendeel van de leden het wel goed vind zolang men niet hoeft bij te betalen. Ook met het houden van een vergadering neemt het huidige bestuur niet zo nauw. De laatste vergadering is van februari 2016, Men schermde altijd af met een hoop nonsen over geen toegang tot de oude VVE-rekening, 2 maanden niet duidelijk qua in en uitgave (2 maanden uit begin 2014). Door laksheid van de administrateur en het toezicht van het bestuur hebben we nu een schuld van bijna €60.000,- eind 2017.

            #9189
            Patricklimbo
            Deelnemer

              Tijdens de vergadering werd tevens duidelijk dat er +/- €48.000,- niet verantwoord kon worden. Dit is door de beheerderder daags voor de vergadering op de VVE rekening gestort.
              Zelf ben ik momenteel zover dat het mij eigenlijk niet meer interesseert. Ik heb alleen nog maar een garage die te koop staat. Als deze verkocht heb ik niet meer direct iets met de VVe te maken. Had eigenlijk de garage willen verhuren maar het bestuur zorgt voor genoeg problemen daar ik met deze VVE en dit bestuur niks meer mee te maken wil hebben.
              Overige klein eigenaren krijg ik helaas ook niet bewogen om samen met een vuist op tafel te slaan. Onze voorzitster liegt en bedriegt en komt steeds met nieuwe en andere verhalen.
               

            5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.